Internationale projecten – Filipijnen

steun wereldwijd

Filipijnen

In november 2013 heeft de Super Tyfoon Haiyan de hoofdstad van Tacloban en de omliggende dorpen en steden in de provincie Leyte, in Centraal Filipijnen, met grote kracht totaal kapot geslagen. Vele duizenden mensen hebben de dood gevonden, vele gezinnen zijn uiteengescheurd, woningen vernield, oogsten verwoest, water besmet. Mensen die het leven hebben gered moesten op de vlucht slaan of proberen van wrakhout een eerste onderkomen te bouwen te midden van alle verwoestingen.

De internationale Vincentiusvereniging heeft, in samenwerking met de sterke Vincentiusvereniging in de Filipijnen, een actie uitgezet ten bate van deze natuurramp. De internationaal president Vincentiusvereniging, Michael Thio, schreef het volgende in een algemeen bericht naar alle landen: “Wij doen een beroep op u allen om onze inspanningen in eenheid en solidariteit samen met de vereniging in de Filipijnen gestalte te geven door een donatie beschikbaar te stellen”.

Aan de oproep van de Vincentiusvereniging Nederland hiertoe aan de lokale Vincentiusverenigingen, haar leden, vrijwilligers en particulieren is in grote getalen gehoor gegeven. In totaal is er € 31.615,– binnen gekomen. Wereldwijd heeft de actie inmiddels al ruim € 1.200.000,– opgebracht.

Meer informatie over de besteding van de ontvangen giften vindt u in onderstaande voortgangsrapportage van februari 2014 van de internationale Vincentiusvereniging:

voortgangsrapportage filipijnen 24 feb 2014 (PDF)